De kwaliteit van onderwijs staat of valt met de kwaliteit van de man of vrouw voor de klas.

In mijn optiek is de uitdaging voor leidinggevenden in het onderwijs om de collega’s voor de klas zodanig te faciliteren, coachen en leiden dat zij hun rol zo optimaal mogelijk kunnen vervullen. In een turbulente sector als het onderwijs vraagt dat nogal wat van deze leidinggevenden. Regelgeving en regeldruk moeten worden doorgevoerd, beleid uit Den Haag of van “centraal” moet worden bijgehouden en geïmplementeerd, enzovoort. Tegelijkertijd is daar de specifieke situatie, van het onderwijsteam en het soort onderwijs dat gegeven wordt, die zich misschien helemaal niet verhoudt tot al deze “externe” eisen en omstandigheden. Nog veeleisender is misschien wel de vraag: hoe geef jij op de best mogelijke manier leiding met jouw eigen kwaliteiten en valkuilen, jouw persoonlijke eigenschappen, je eigen geschiedenis in combinatie met de geschiedenis van jouw team?

Genoeg vraagstukken om zelf of als team eens op te reflecteren, samen met iemand die uit eigen ervaring snapt wat er in de werkpraktijk speelt.

Ik heb ervaring met het opzetten van management development trajecten en vraagstukken op het gebied van teamontwikkeling. Ik ben een duidelijke en betrouwbare coach. Mijn doel is altijd om te komen tot zelfinzicht en zelfkennis om vanuit deze basis te komen tot de volgende  (loopbaan-)stap. Ik kan management-teams begeleiden of individuele leidinggevenden, zowel in hun eigen ontwikkeling als ook bij de stappen die zij willen zetten in de ontwikkeling van hun team.